Roald Amundsen eta Robert Falcon Stotten borroka -Olatz Galindez

Kaixo lagunok, gogoratzen duzue Borjak kontzatu ziguna Roald Amundsen eta Robert Falcon Scotten lehiari buruz?

Roald Amundsen txikitatik Ipar polora joan nahi izan zuen.

Prest egoteko lo egiten zuen leihoa irekita eta Noruegan (Borge) bizi zenez gau hotzetan graduko zero aspiko hogeita hamarreko tenperaturak zeuden.Baina egun batean Robert Edwin Peary Ipar polora heldu zen.Orduan,

RoaldAmundsenek pentsatu zuen Hego polora joan behar zela lehen bai lehen, norbait heldu baino lehen.

Bestalde, Robert Falcon Scottek ere Hego polora joan nahi zuen lehenengo pertsona izateko Hego polora heltzen.Robert Falcon Scott Britaniar Royal Nabigako kapitaina izan zen.

Roald Amundsen lehenengo gizakia izan zen Hego polora heltzaen, Robert F. Scott hilabete bat beranduago zen.

Roald Amundsen bizirik irten zen, aldiz, Robert F. Scott han bertan hil zen.
Hil baino lehen bere emazteari eskutitz bat idatzi zuen.

Mi querido Sir Francis
Me temo que estamos sentenciados. Escribo estas cartas con la esperanza de que puedan ser entregadas algún día. Me gustaría agradecer la amistad que me ha dado en los últimos años y expresar el placer extraordinario que he encontrado sirviendo bajo su mando. Quiero decirle que yo no era demasiado viejo para esta tarea. Fueron los hombres más jóvenes los primeros en desaparecer. Finalmente desearía que asegurará la estabilidad de mi viuda y mi hijo. Los he dejado en una muy mala situación, pero creo que el país no debería descuidarlos. Después de todo hemos legado un gran ejemplo para nuestros compatriotas, si no por alcanzar un lugar tan riguroso, sí por afrontar esta aventura como hombres cuando estábamos allí. Hubiéramos podido triunfar si hubiésemos superado la enfermedad.
Adiós y adiós a mi querida Lady Bridgeman.
Siempre suyo,
R. Scott
Disculpe la escritura – estamos a -40º, y así llevamos desde hace un mes